Hotjar - הנשק הלא כל כך סודי של השיווק הדיגיטלי
- Yossi Media Lynx
- 20 במרץ 2023
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 27 ביוני 2024
אתם בטח תוהים מה המשתמשים עושים בעמוד ספציפי אחד באתר שלכם? מפת החום מגלה שלושה דברים: על מה המשתמשים לוחצים; איך הם מזיזים את מצביע העכבר; וכמה רחוק הם גוללים בעמוד.
הנתונים הללו יכולים להראות לו כשלים באתר או לחילופין דברים שיש לשים להם דגש. אולי שמתם לב שאנשים רבים לוחצים על תמונה שאינה ניתנת ללחיצה? האם כדי לשקול להפוך אותו לתמונה לחיצה ולתת לזה להוביל את הקוראים שלכם לשלב הבא.
אולי אתם רואים שאף אחד לא גולל לתחתית, שם מיקמתם משהו חשוב שאתם רוצים שכולם יראו. אז כדאי לשקול להעביר את המידע הזה יותר למעלה בדף.

הקלטות
עם הקלטות, אתם יכולים לאסוף נתונים כדי לראות כיצד כל אדם משתמש באתר - לדוגמה, להיכן הוא מזיז את מצביע העכבר, או עד כמה הוא גולל וכיצד הוא מנווט הלאה.
למעשה תוכלו לראות את דפוס השימוש המלא של מישהו שמבקר באתר, מתחילתו ועד סופו ולהפיק לקחים מכך.
משפכים
בעזרת הכלי הזה תוכלו להגדיר משפכי מכירה. אתם חושבים שאתם יודעים איך אנשים משתמשים באתר שלך היום?
נניח שהמסע הנוכחי של הקונה נראה בערך כך: גולשי האתר מגיעים לעמוד הראשון, מסתכלים בעמוד הראשי ולאחר מכן בעמוד מוצר או בחנות המקוונת.
אתה יכול להכניס אותו לתוך Hotjar, ואז הכלי יראה לך איפה אנשים נושרים מהמשפך הזה. אולי אנשים משתמשים באתר בצורה שונה לגמרי ממה שאתה חושב? אולי הם נתקעים בדרך ומחליטים לנטוש מוקדם?
ניתוח טפסים
יש לכם טופס באתר? (אנחנו מאוד מקווים שעניתם בחיוב על השאלה הזו!) במקרה כזה, אולי יהיה מעניין לראות כמה אנשים עוזבים את הדף כשהם מתחילים למלא את הטופס ועד כמה הם מגיעים לסוף ושולחים אותו בסופו של דבר?
אתם יכולים לזהות במהירות דפוסים: לדוגמה, אנשים רבים מפסיקים למלא את הטופס כדי להוריד את הספר האלקטרוני כשהם רואים שהם צריכים לספק מספר טלפון.
מה עליכם לעשות? שקלו האם אתם באמת צריכים את השאלה הזו או שאתם יכולים לוותר עליה.
שימו לב כי לא ניתן להשתמש ב-Hotjar בכל סוגי הטפסים.
סקרי משוב וקבלת פידבק
האם יש לכם משהו שהייתם רוצים לדעת שאינכם מוצאים לו תשובה באמצעות המפות חום? אתם יכולים לשאול את המשתמשים שלכם ישירות. כאן נכנסים לתמונה סקרי משוב. בעזרת הכלי הזה תוכלו להגדיר סקרים קטנים יותר ולקבל תגובות מהמשתמשים.
לדוגמא כאן אתה יכול להגדיר סקר ולשאול "מה גרם לך לבחור לא למלא את הטופס?" ולהגדיר כמה אפשרויות.
מקווים שתהנו בתהליך ותצליחו להפיק כמה שיותר מידע :)