איך להימנע מארבע הטעויות הנפוצות ביותר בעת הגדרת Google Analytics 4
- Yossi Media Lynx
- 28 במאי 2023
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 27 ביוני 2024
ככל שאנחנו מתקרבים לקיצו של Universal Analytics (UA), חשוב לעבור ל-Google Analytics 4 (GA4) כדי להבטיח את ההגנה והרציפות של הנתונים שלכם. GA4 עוצב מחדש כדי לספק חוויה ידידותית יותר למשתמש תוך שמירה על התכונות והפונקציונליות העיקריות של UA. עם זאת, בעת הגדרת GA4, קל לעשות טעויות שעלולות להשפיע על דיוק הנתונים וניתוח הנתונים של המותג שלכם. במאמר זה, נדון בארבע טעויות נפוצות ונספק הנחיות כיצד להימנע מהן, כדי להבטיח יישום חלק של GA4.

התעלמות מהארכת תקופת שמירת הנתונים:
כברירת מחדל, GA4 שומר נתונים למשך חודשיים בלבד. עם זאת, מומלץ להאריך את תקופת שמירת הנתונים כדי לאסוף תובנות ולנתח מגמות בצורה יעילה. אתה יכול לבחור להאריך את תקופת השמירה עבור המרות ונתונים ברמת המשתמש עד 14 חודשים, בעוד שאירועים אחרים יכולים להיות מוגדרים לחודשיים או ל-14 חודשים.
איך עושים?
נכנסים לגלגל השיניים תחת Data Setting אנחנו נראה Data Retention נחליף מחודשיים ברירת המחדל ל 14 חודשים.

שוכחים לקשר את Google Analytics 4 ל-Google Ads:
נצלו את היתרונות של האינטגרציה המשופרת בין GA4 ל-Google Ads. קישור בין נכס GA4 לפלטפורמת Google Ads מאפשר מדידת המרות יעילה, אופטימיזציה של ביצועי מסע הפרסום ושיפור החזר ה-ROI שלך בשיווק. אל תתעלמו מהשלב החשוב הזה, מכיוון שהוא יכול לשפר מאוד את מאמצי הפרסום שלכם.
שוכחים להגדיר מטבע בהתאם למדינה:
בניגוד לגרסה הקודמת, Google Analytics 4 מחייב אותך להוסיף את המטבע בו התבצעה העסקה.
באופן ספציפי, עליך לוודא שבתג GA4 שלך ב-Google Tag Manager, אתה מפעיל את הגדרת המטבע. לדוגמה, עליך להגדיר את בישראל אנו צריכים להגדיר את המטבע כשקלי במידה והאתר מבצע עסקאות בשקל ישראלי.
יצירת אירוע כשאין צורך בכך:
עלינו לדעת שכאשר אנו שולחים אירועים מותאמים אישית ל-GA4, הם מופיעים אוטומטית בדוחות שלנו.
על ידי שליחת אירוע עם Google Tag Manager, אנו עלולים ליצור מצב בו ישנו את אותו אירוע פעמיים ולא נדע להבדיל בינהם.
סיכום:
בעת הגדרת Google Analytics 4, הימנעות מטעויות נפוצות היא חיונית כדי להבטיח איסוף נתונים מדויק וניתוח יעיל. לתמיכה והכוונה נוספת, התחילו את המסע שלכם ב-GA4 כמה שיותר מוקדם כדי לאבטח את הנתונים שלכם ולקבל תובנות חשובות עבור העסק שלכם.