מה זה פרסום?
- Yossi Media Lynx
- 9 בפבר׳ 2023
- זמן קריאה 3 דקות
עודכן: 15 באפר׳ 2024
מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על פרסום? שלטי חוצות ענקיים או פרסומת טלוויזיה שנונה משנות ה-90? כולנו יכולים לומר שאנחנו יודעים לזהות פרסומת, אבל לא כולנו יודעים איך לעשות את זה, או לעשות את זה טוב. פרסום זו הדרך הטובה ביותר להציג את המוצר או השירות שלך בפני הצרכן שלך ולהתחבר לקהל שלך. כאשר צרכנים מרגישים מחוברים אישית לפרסומת, סביר יותר שהם יהפכו להיות חלק מהקהילה של העסק שלכם.
אבל איך אתם יכולים לנצל את זה? על מנת שהפרסום יהיה אפקטיבי, יש צורך במספר שיקולים:
מהן המטרות של מסע הפרסום?
איזה פורמט יתאים לצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר?
מהן העלויות הכרוכות בפרסום?
במדריך זה, נפרק את היתרונות של השקעה בפרסום העסק שלך, וכן נספק לך תובנות כיצד להשתמש ביעילות בערוצי פרסום כדי להצמיח את העסק שלכם.
מה זה פרסום?
פרסום זו שיטה לשכנע או להניע אנשים לפעולה, בין אם זה למטרות מכירות או מודעות למותג. פרסום טוב משפיע, הוא בלתי נשכח ודורש את תשומת הלב של הצופה. לא משנה באיזה אמצעי תבחרו, פרסום טוב יכול לעבוד עבור העסק שלכם בדרכים רבות ושונות כגון:
פרסום שומר על המוצר או השירות שלכם בראש הלקוח ומהווה תזכורת לקהל היעד שלכם.
משהו שלעתים קרובות לא מובן הוא ההבדל בין שיווק לפרסום. כן, יש הבדל! ההבדל העיקרי בין שתי השיטות הללו הוא שפרסום הוא חלק משיווק. שיווק הוא התוכנית הכוללת כיצד תתקשרו עם הקהל שלכם באמצעות ערוצים ופלטפורמות שונות. פרסום הוא דרך להעביר את המסר של המותג שלכם.
סוגי פרסום
פרסום יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, כל אחת עם מטרות ויתרונות משלה וכל אחת מכוונת לקהל מסוים. בואו נעבור על כמה פורמטים וערוצים שונים שמפרסמים מנצלים.
פרסום ברדיו
מפרסמים משלמים לתחנות רדיו מסחריות עבור זמן שידור, ובתמורה, תחנת הרדיו משדרת את הפרסומת של המפרסם לקהל המאזינים שלה.
פרסום בטלוויזיה
פרסום בטלוויזיה הוא שיטת פרסום שקיימת מאז שנות ה-30. מפרסמים יוצרים גוף תוכן שפותח במיוחד עבור טלוויזיה, ומשדרים אותו במשבצות שונות בערוצים שבהם קהל היעד שלהם צפוי לצפות.
פרסום מחוץ לבית
פרסום בחוץ, או פרסום מחוץ לבית, היא אחת השיטות הפופולריות ביותר לפרסום לא מקוון. כפי שהשם מרמז, פרסום חוצות מתייחס לכל סוג של פרסום שמגיע לשוק היעד שלך כשהם רחוקים מבתיהם. עסקים יכולים לפרסם את המוצרים ו/או השירותים שלהם באמצעות שלטי חוצות, מודעות תחבורה ציבורית, ספסלים, פוסטרים ושילוט.
פרסום מודפס
פרסום בדפוס הוא אחד מאמצעי הפרסום הוותיקים ביותר שיש. זוהי צורת פרסום המשתמשת במדיה מודפסת פיזית, כגון מגזינים ועיתונים, כדי להגיע לצרכנים. בניגוד לדעה הרווחת שהדפוס מת, הפרינט עדיין חי מאוד, וממציא את עצמו מחדש כמדיום על ידי שילוב עם שיווק ופרסום דיגיטלי כדי להציע דרך רחבה והוליסטית להגיע ללקוחות באמצעות תוכן עריכה.
פרסום דיגיטלי
פרסום דיגיטלי הוא אספקת תוכן פרסומי למשתמשי האינטרנט באמצעות ערוצים מקוונים שונים. פרסום דיגיטלי יעיל משתמש בערוצים מקוונים כגון מדיה חברתית, מנועי חיפוש, אפליקציות לנייד ואתרים כדי להציג מסרים פרסומיים לקהלים ממוקדים במיוחד.

האם הפרסום עדיין יעיל?
יש מיליארדי דולרים שמוציאים על פרסום ברחבי העולם, מה שמצביע על כך שזו אכן דרך רווחית להעביר מסרים של מותג, מוצר או שירות לצרכן. פרסומת רווחית היא כזו שאפקטיבית בהגעה לקהל היעד שלה מביאה לפעולה מצד הצרכן -שיש לו הסיכוי הגבוה ביותר לרכוש את המוצר.
הפרסום עדיין יעיל מכיוון שהוא משיג את שלושת היעדים העיקריים של הסיבה שעסק יבחר לפרסם מלכתחילה. בואו נסתכל עליהם ביתר פירוט:
הפרסום מודיע-
כאשר יש לכם מוצר או שירות חדש בשוק ואתם צריכים להעלות לאנשים את המודעות למוצר שלכם. מודעה אינפורמטיבית משמשת להצגת חברה, מוצר או שירות חדשים לגמרי לשוק. לפני שתוכלו לשכנע לקוחות שיש לכם את האפשרות הטובה ביותר, הם צריכים לדעת מה המוצר או השירות שלכם עושים ברמה בסיסית.
אם המוצר או השירות שלכם מציעים פתרונות מורכבים, מודעה אינפורמטיבית יכולה להעביר בהצלחה את המסר ללקוח, מכיוון שסוגי מודעות אלו מתרכזים סביב הסבר על תכונות הפתרון והיתרונות ללקוח.
פרסום משכנע
אם אתם מציעים מוצר או שירות במרחב תחרותי מאוד, כגון תעשיית האופנה, שכנוע לקוחות יהיה יעד פרסום מרכזי של החברה. ברגע שללקוחות יש הבנה בסיסית של התעשייה והיצע המוצרים שלכם, אתם צריכים להראות להם מדוע המותג שלכם הוא מותג עילי. יש מגוון גישות שאתם יכולים לנקוט כדי לעשות זאת. חלק מהאפשרויות כוללות דגש על איכות המוצר, שירות, תכונות ייחודיות, ידידותיות לסביבה. חלקם משתמשים גם בגרפיקה הנוגעת להיבט הרגשי של הצרכן, טקטיקה נפוצה המשמשת במודעות משכנעות.
פרסום מזכיר
לאחר שהצגתם ושכנעתם את הלקוח, הצעד הבא שלכם הוא לוודא שהוא לא ישכח אתכם. מודעות תזכורת פשוט מחזקות את מסר המותג שלכם. הרעיון הכללי הוא לשמור על מודעות המותג שלכם אצל הלקוח.